Villkor

1. Om Rescued Fruits AB

Företaget har sitt säte i Helsingborg. Företagets postadress är Mogatan 2, 254 64 Helsingborg. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl till hej@rescued.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi till dig inom kort.


2. Order

När du har genomfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkterna, pris, fakturerings- och leveransadress. Om det finns några fel i orderbekräftelsen ska du omgående kontakta oss via e-post på hej@rescued.se.


3. Leverans

Vår standardfrakt beräknas ta mellan 2-5 arbetsdagar. Skulle leveransförseningar uppstå (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid), vänligen kontakta oss via e-post på adress: hej@rescued.se.

 

4. Priser

Alla priser i butiken är angivna i SEK och alla priser inkluderar 12% moms. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av prisändringar från leverantörer, tryckfel i prislistan och fel i priser på grund av felaktig information. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna om något av dessa fel uppstår.


5. Ångerrätt

Vid köp av produkter på hemsidan har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit en vara som du har beställt. Detta gäller dock inte vid köp av mat eller specialtillverkade produkter.

5.1 När du utövar din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar köpet. Meddelandet ska skickas till oss på hej@rescued.se. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka produkter returen gäller tydligt framgå. Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom 14 dagar efter meddelandet om ångerrätt. Du är ansvarig för att betala kostnaderna för frakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna ska därför skickas väl emballerade och i originalförpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte för:

Produkter som har förseglats av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits av dig. Produkter som har karaktären av förseglad ljud- eller videoinspelning och där förseglingen har brutits av dig. Skräddarsydda produkter, som skräddarsytts för dig eller har en tydlig personlig prägel på dina önskemål. Tjänster som har genomförts och där du uttryckligen samtyckt till att tjänsten startas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, till exempel mat. Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om lagstadgad ångerrätt, se här.

 

6. Klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle varan fortfarande vara skadad eller felaktigt skickad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet utan kostnad. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Hur går du vidare med ett klagomål?

Eventuella fel och defekter ska alltid anmälas till hej@rescued.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi ​​inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att avslå reklamation om det visar sig att produkten inte är defekt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.


7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi tar inte ansvar för förseningar/fel på grund av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, minskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella ändringar av produkter/produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


8. Produktinformation

Vi förbehåller oss rätten att göra tryckfel på denna webbplats och den slutliga försäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna speglar produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att exponera produkterna så exakt som möjligt.


9. Information om cookies

Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats av sekretesskäl informeras om att cookies används. Informationen i cookien kan användas för att spåra en användares surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att sparas på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare.